dimarts, 8 de juliol del 2008

Adell 2.0


Això del Web 2.0 és cosa forta. No sé si els seus impulsors s’ho imaginaven. Igual sí. El cas és que provo de fer servir un dels recursos que he vist en altres blocs: l’Animoto. En provo de fer un amb imatges d’una visita recent al curs alt i mig del Fluvià. Com que sóc dels que no paguen només em deixa fer una presentació de mig minut.
En Jordi Adell en parlava, de l'Animoto, en una xerrada per al professorat del País Basc. A la mateixa conferència donava “10 consells TIC” pensats per a la seva “implementació” (ho poso en cursiva i entre cometes perquè és una paraula de moda, llarga i sonora, com els 4x4; algun dia s’haurà d’estudiar el paral·lelisme entre la funció compensatòria dels cotxassos per a un sector de la població, i de les paraules llargues, sonores i intel·lectualoides per a un altre sector).
Tornem als consells TIC. Us els poso, per veure si això us anima a veure la conferència sencera o a provar de fer els vostres propis “animotos”.
Segons l'Adell:
1-L’objectiu no és aprendre TIC, sinó servir-se’n.
2-S’han de centrar en l’activitat de l’estudiant.
3-S’aprofita el talent i la força del grup (cooperació)
4-Usa les eines TIC en allò que són útils.
5-Estimula treballar amb la informació, el debat i la discussió.
6-S’aprèn creant en diferents llenguatges.
7-Ha de tenir sentit per a l’estudiant, surt de l’aula, és autèntic.
8-Mobilitza actituds i emocions.
9-Usen més l’aprenentatge que l’ensenyament.
10-Innovació tecnològica no vol dir innovació didàctica.
Ell (l'Adell) en diu consells, però més aviat són una barreja de característiques, propostes d'actitud i sentències. Segons ell, això serà, tant si el professorat ho utilitza com si no. L'única diferència serà la garantia que arribi a tot l'alumnat i que el seu ús tingui una vessant ètica i pedagògica.