dissabte, 15 de juny del 2013

Premis llibreter d'enguany

Veig a la premsa que els llibreters catalans ja han concedit els premis Llibreter d’enguany. Quan pugui els buscaré a la llibreria ja que aquest premi encara no m’ha exhaurit el crèdit de criteri.

L’any passat també els vaig comprar, però em va costar posar-me a llegir-los. De fet, un l’estic llegint ara, A dalt tot està tranquil, de l’holandès Gerbrand Bakker. Vaig per la meitat i encara promet. Però que consti que promet molt.



L’altre me’l vaig “llegir” fa un poc temps (de viatge per Viena). Dic llegir entre cometes perquè no el vaig poder acabar. No per decisió pròpia. Si no perquè les últimes pàgines del llibre, justament quan semblava que havia de passar alguna cosa –per fi, després d’haver fet vomitar la perdiu unes quantes vegades, de tant marejar-la–, un grup de pàgines repetides ocupaven l’espai d’un grup de pàgines desaparegudes. Ai, las. Com que el tiquet vés a saber on parava, a la llibreria no m’hi van estar. Vaig pensar que, sent l’editorial de Figueres, allà m’ho resoldrien. Els vaig escriure un correu que no van contestar. Vaja, que si algú em pot passar el pdf il·legal de l’últim capítol (l’epíleg ja el tinc) podré continuar dormint tan bé com fins ara, però amb una feina pendent de menys. Si no, el buscaré a la biblioteca aquest estiu. M’estic referint a Germans, gairebé bessons, de la Mercè Cuartiella.


Curiosament l'altre llibre guanyador, el de l'holandès, també va de germans bessons.


Els premiats enguany, segons el diari, són Francesc Parcerisas, Mordecai Richler i Roberto Innocenti.