dimecres, 2 d’octubre del 2013

Dia de la patata

Comença la segona dècada (no patiu, en el calendari republicà això vol dir el segon grup de deu dies), o sigui que torna a ser primidi.



¿Com veieu que sigui el dia de la patata?

Em fa l'efecte que més val que no em posi amb el tema gastronòmic. Durant un temps vaig batallar per perfeccionar la meva truita de patates. En feia una cada diumenge. Parlem d'una truita d'amplada i gruixos considerables. I això em va posar davant d'una experimentació de tipus de patates i la seva resposta a l'oli, a la sal i al meu hipotètic art de la truita. Potser algun dia en publicaré el resultat, tot i que per llavors les espècies de patates que es trobin al mercat ja seran diferents de les d'ara.

M'atrau més divagar sobre la importància de la patata en el creixement demogràfic català del XVII. O que la Guerra de Sucessió de Baviera (pocs anys abans de l'aparició d'aquest calendari) s'acabés anomenant la Guerra de la Patata (perquè la guerra es va dilucidar tallant els subministraments de menjar de la tropa), o, més recentment, la Gran Fam Irlandesa (entre el míldiu de la patata i les polítiques industrials) que va endur-se per endavant un milió de persones i va fer emigrar altres milions.

Vaja, que no si és millor posar la cançó de la Trinca i passar de lliçons que no estem disposats a aprendre.