divendres, 10 d’abril del 2015

Els perols retiren a les olles

Funcionem diferent si som homes o dones, si som vells o joves, si som pares o fills, si som pobres o rics, si som ganduls o treballadors, si som manetes o sapastres, si som orientals o més orientals encara, si som gasius o generosos, si som culpables o innocents, si som antics o moderns...

La pel·lícula “De tal padre, tal hijo” juga a mostrar diferents combinatòries aplicades a dues parelles japoneses els fills de les quals han estat intercanviats a l’hospital. Un ritme pausat, suggerent, per ensenyar situacions domèstiques carregades de sentit.

Una mala jugada això de no entendre japonès i haver d’anar llegint els diàlegs, perquè et vas perdent el joc d’imatges, les cares amb expressions que són simples matisos, gestos lents, posats subtils.



La història se l’ha inventada el mateix que fa de director, en Hirokazu Koreeda, que ja comença a tenir una extensa filmografia. Potser us sona una del 2004 titulada “Nadie sabe”. La que us comento és del 2013 i enguany n’ha estrenat una altra, "Kamakura Diary", que caldrà veure per on la fan.


Si el tema de la família us fa menjar el coco, heu trobat el cocoter que us va a la mida.