diumenge, 3 de febrer del 2008

Eleccions

No sé si us sonen aquests dos.
No sé si ens haurien de sonar.
Sense conèixe'ls, i amb el risc inassumible de ser terriblement injust, goso opinar que estan interessats en mi.
Volen el meu vot diferit, volen el número d'habitant que represento i que repercuteix a les estadístiques, volen els meus diners, volen la meva feina, volen ocupar la meva tele, la meva ràdio i els meus diaris, volen sortir al meu bloc...
Faran el que sigui per aconseguir-me, fins i tot una cosa que els deu fastiguejar: somriure'm.
Que jo els importi em sorprén tant com que ells m'importin a mi.
Clar que si canvio les cares de la foto i poso les d'en Zapatero i en Rajoy... Oh, my God!

Sí, sóc injust. He dit dos noms, però el llistat de polítics i polítiques que van amb la pancarta de "Voteu-me, estúpids!" és enorme. I tot darrera hi van els que no porten cap pancarta, però esperen continuar vivint del que ho han estat fent, o sigui: del meu vot diferit, del meu número estadístic, dels meus percentatges, de les meves quotes, de la meva feina, dels meus diners, de la meva família, de...

"Ai dels pobles governats per un poder que ha de pensar en la pròpia conservació!"
Jaume Balmes (Vic, 1810-1848)