dimecres, 10 de setembre del 2008

La Comtessa i la Diada

Dibuix d'en Narcís Coderch.

Res a veure, en principi.
Si la Comtessa hagués estat a Barcelona el 1714 la història hauria anat diferent. Però no.
La relació entre la Comtessa i la Diada és molt més prosaica.
Demà, diada de Catalunya, al Casal de Sant Pere Pescador es presenta un llibre sobre l'Elenc Santperenc i el moviment teatral a Sant Pere Pescador.
Particularment m'afecta perquè vaig ser membre d'aquest grup de teatre, i perquè faig una aportació al llibre. M'han encarregat d'explicar l'activitat teatral i cultural del grup els anys 94, 95 i 96, quan la Comtessa en va ser protagonista absoluta.
Així és que demà, juntament amb els altres autors dels capítols del llibre, fem una presentació "teatralitzada" del seu contingut.
A part de la compensació econòmica (0,00 € per cada hora de les reunions mantingudes, 0,00 € per quilòmetre en els desplaçaments generats, 0,00 € per pàgina publicada, 0,00 € en concepte d'intervenció a l'acte de presentació; podeu sumar), m'ha encantat retrobar-me amb els companys de teatre de Sant Pere.
El teatre, com a fet col·lectiu, com a treball d'equip, com a compromís social, cultura compartida... Hi vaig entrar fent de Bobin (Un barret de palla d'Itàlia) i vaig sortir-ne fent de Sebastià (Terra baixa).
Doncs això, molt bé pels companys de l'Elenc -present, passat i futur-, per la Marisa Roig -promotora del llibre-, i pel poble de Sant Pere -per haver estat bressol de la Comtessa. ¿Us imagineu un personatge d'aquesta mena en mans d'una altra vila o poble o capital de Catalunya o d'arreu del món? Doncs, no. Que s'aguantin. És de Sant Pere.